HunterEDIT 28.4. - přidána makra1) Stats
2) Addony
3) Talenty
a. Beast Master
b. Marksmanship
c. Survival
4) Peti
5) Equip
6) Rotace
7) Slovník/pojmy,
které by hunter měl znát
Chyby
9) Makra
Seřadil jsem to od úplných základů až po nejnáročnější věci, takže si to čtěte asi od začátku
1) STATSStaty u každé classy se přepočítávají jinak. Trochu základů.
Máme 6 základních statů – Strenght, Stamina, Intellect, Agility, Spirit, Armor Strenght – přidává Attack Power melee classám (ty co mlátí nablízko), takže nám k ničemu
Stamina – podpůrný stat, 1 bod staminy = 10 hp navíc
Intellect – podpůrný stat, 1 bod intellectu = 15 many navíc
POZOR! – s talentem careful aim v MM přidá 100 intellectu 15 attack power
Agility – pro huntery nejdůležitější stat, 1 agility = 1 attack power,
40agi = 1%crit
Spirit – nás nezajímá
Armor – zvyšuje armor i petovi
Dále máme vedlejší staty. Ty najdeme v character info v záložce ranged.
Haste rating – zvyšuje rychlost útoku, snižuje dobu castu a prodlevy mezi auto shoty
Attack power – zásadní stat pro marksmana a BM,
zvyšuje jí agility, attack power, intellect u mm
Hit rating – nejdůležitější stat, jako MM a BM potřebujete 142 hit rating, abyste nikdy nemissli (tzv. hit cap), za survival s talentem surefooted 95
Crit chance – taky jeden z důležitých statů, zvyšuje ho agility a crit strike rating
2) ADDONYAddon povinný do raidu je samozřejmě
Omen.
Užitečné jsou dále
xPerl, Recount, Bongos/Bartender. Pro huntera je velice dobrý addon
zHunter mod. zHunter (nebo taky Zanzer’s Hunter mod) vám hlásí do raidu misdirecty nebo další blbinky, ale hlavně měří cooldown autoshotu – takže pomáhá při rotacích.
3) TALENTYHunterovy možnosti při výběru talentů jsou Beast Master, Marksmanship nebo
Survival. Každý z těchto speců se zaměřuje na něco jiného. Beast Master
na peta, Marksmanship na dmg z luku, Survival na support raidu. Každý
spec má svoje pro a proti. Na offu se hrál nejčastěji v TBC datadisku
Beast Master, protože se skillem a equipem dá největší dmg. Marksmanship
se naproti tomu skoro nehrál, ale i v MM se dá dát velice slušný dmg.
Bohužel kromě chabé trueshot aury nemá nic pro raid, ale pokud vás baví
střílet a pet vám nepřežije moc dlouho, tak to zkuste. Survival spec by
měl dát nejmenší dmg, ale díky Expose Weakness přidává dmg celému raidu,
takže alespoň jeden by měl na raidu být. Nyní k samotným
specializacím...
BEAST MASTER Build: 41/20/0 – 41. talent je tu nutný narozdíl od mm a survu, takže jiné
rozložení číslíček nepřipadá v úvahu
Sockety:
RED +20 Attack Power RED +10 Agility YELLOW +10 Critical Strike Rating YELLOW +10 Hit Rating ORANGE +5 Agility +5 Hit Rating ORANGE +5 Critical Strike Rating +10
Attack Power
PURPLE +10 Attack Power +2 Mana/5sStaty: Přidávejte hlavně Attack Power a Crit. 30% unbuff critu ideální. 142 hit. Jakmile dosáhnete požadovaných hodnot, přidávejte haste.
Plusy: - v endgame raidech je to dost možná nejlepší ranged dmg
- rotace nenáročné na manu
Minusy: - Petovi se musí věnovat pozornost. I s vytalentovaným Avoidance se nevyhne všemu – takže healovat.
- Pokud vás nebaví rotace 1:1 – kapete na manu
Marksmanship Build: 13/48/0 – můj vlastní imba PvE build, takže ho berte s rezervou
Sockety:
RED +20 Attack Power RED +10 Agility YELLOW +10 Critical Strike Rating YELLOW +10 Hit Rating ORANGE +5 Agility +5 Hit Rating ORANGE +5 Critical Strike Rating +10
Attack Power
PURPLE +10 Attack Power +2 Mana/5sStaty: Opět jako u BM je to Attack Power a Crit. Opět doporučuju minimálně 30%
unbuff crit. 142 hit. Haste taky možnost.
Plusy: V PvE jen improved Hunter’s Mark. Já ovšem pochybuji o celkové funkčnosti
obyčejného Hunter’s Marku, takže tohle nechám na vás.
Minusy: Trueshot aura nepřidá zdaleka tolik jako Ferocious Inspiration nebo
Expose Weakness – tudíž zaměření jen na solo dmg. DPS jen o málo vyšší
než u survu. Rozhodně si myslím že MM jsou PvP talenty a nemají v raidu
co dělat
Ale tak když vás to baví...
Survival – vzhledem k tomu, že tady mám nejvíc zkušeností tak se o tom trochu rozepíšu
Build: 0/20/41 - běžný surv build, balancovaný mezi supportem a dmgem
0/20/41 - verze s přidaným Readiness (rapid fire navíc), jen pokud netečete na manu
0/27/34 - heavy support build pro agi fanatiky, optimální rotace je 1:1, jinak
tečete na manu
0/28/33 - dmg build, 3% dmg navíc, 1:1 rotace
5/20/36 - dmg build s vylepšeným aspectem
7/20/34 - dmg build s vylepšeným aspectem a +2% do dmg, 1:1 rotace
Sockety:
RED +10 Agility YELLOW +10 Crit ORANGE +5agi +5hit rating PURPLE +5agi +7stamina Staty: Jako surv zastáváte roli raid supportu. Kvůli talentu Expose Weakness socketujete Agilitu, se kterou byste se měli dostat bez buffů někam mezi 900-1000. Tohle pro raid support bohatě stačí. Takže suma sumárum to máme 900-1000 agility a cca 35% crit bez buffů.
Plusy: Zastáváte roli raid supportu, takže jste důležití
S manou vydržíte o mnoho déle než ostatní huntří (pokud máte 3/3 Thrill of the Hunt)
Minusy: Ze tří hunter talentů asi nejmenší solo dmg.
4) PETIPeti s největším dmgem jsou
-
Kočky (cats)
-
Raptoři (raptors)
-
Ravageři (ravagers)
-
Vlci (wolves)
-
Ptáci (carrion birds)
-
Sovy (birds of prey)
-
Vzdušní plazi (wind serpents)
GORE > CLAW -> Ravager je best pet. Pro MM se všeobecně doporučuje vlk díky abilitě Furious Howl, která zvyšuje dmg dalšího attacku. Pro survivala se doporučuje ravager, díky abilitě Gore, která je nejsilnější ze všech abilit.
Speciální variantou peta je ještě Wind Serpent, jehož lightning bolt udílí nature dmg. Tohle se hodi zejména pokud máte v raidu enha shamany , kterým bude váš pet vyžírat stormstrike debuff. Abilitám petů, které dávají největší dmg, říkáme FOCUS DUMP. U koček je to Claw. U ravagerů Gore a dále ability jako například Scorpid Poison nebo Screech.
NIKDY nenechte svého peta umřít. Je to citelná ztráta hlavně pokud jste BM – buffnutý pet může se štěstím dát i 800dps sám o sobě. Ovšem i pokud jste MM nebo Surv, pet vám přidává cca 200-300dps. Je to vlastně taková váše primární DoTka. Mějte peta vždy na
PASSIVE!!! Je tak nejlépe ovladatelný a v případě potřeby se dá rychle stáhnout zpět.
5) EQUIPTohle bude trochu delší kapitola. Nejlepší equip se nedá určit jednostranně kvůli haste ratingu, který někdo používá a někdo jiný místo něj raději dál stackuje AP nebo Crit. Vzhledem k tomu, že SWP ještě nemáme otevřené, vypíšu zde nejlepší ZÍSKATELNÝ equip. Tuhle kapitolu můžete přeskočit, pokud jste z předchozích odstavců pochopili, jaké staty zvyšovat a jak gemovat.
BEAST MASTERYNECK: Choker of Endless Nightmares (BT - Supremus)
BACK: Shadowmoon Destroyer's Drape (BT - Teron Gorefiend)
WRIST: Bindings of Lightning Reflexes (LW)
WAIST: Valestalker Girdle (Hyjal Summit - Kaz'Rogal)
BOOTS: Quickstrider's Moccasins (Hyjal Summit - Anetheron)
TRINKET 1: Tsunami Talisman (SSC - Leotheras The Blind)
TRINKET 2: Berserker's Call (ZA - Zul'Jin)
další možný trinket je Madness of The Betrayer (BT - Illidari Council)MELEE WEAPON: Halberd of Desolation (BT - High Warlord Naj'Entus)
RANGED WEAPON: Barrel-Blade Longrifle (Doomwalker)
ZBYTEK: Ze začátku se vyplatí mít minimálně 2xT5. Skvělý bonus, díky kterému se pet drží naživu o hodně líp. Bohužel se tohoto bonusu budete muset zbavit s příchodem
T6tek, jestli chcete zvýšit své DPS.
TADY NASTÁVÁ PROBLÉM - a totiž: Je hloupost nosit full T6, když se nám tu válí spousta lepších itemů. Potřebujeme ale 4xT6 na steady shot bonus, který zvyšuje DPS celkem brutálně. Takže jednu část můžete vyměnit. Tady přichází
ono dilema. Máme tu shouldery na BM z Kaz'Rogala, kalhoty z Azgalora nebo leather hlavu z Illidana.
DILEMA vyřešíme měřením.
Takže, měřil jsem na cca 150000dmg obě varianty. Výsledky zde
Takže nám vychází o něco málo lépe ramena. Hit rating nad 100 je tedy NUTNÉ minimum pro raidování, pokud se vám nedaří capnout. S páskou je vidět lepší ranged dmg, naproti tomu s rameny se výrazně zvětšuje dps peta, který s buffy možná půjde nad 1000 na rychlých fightech.
Zapínal jsem BW i rapid fire.
MARKSMANSHIPNECK: Choker of Endless Nightmares (BT - Supremus)
BACK: Shadowmoon Destroyer's Drape (BT - Teron Gorefiend)
WRIST: Bracers of The Pathfinder (Hyjal Summit - Rage Winterchill)
WAIST: Boneweave Girdle (BT - Reliquary of Souls)
BOOTS: Quickstrider's Moccasins (Hyjal Summit - Anetheron)
TRINKET 1: Madness of The Betrayer (BT - Illidari Council)
TRINKET 2: Berserker's Call (ZA -Zul'Jin)
další možný trinket je Tsunami Talisman (SSC - Leotheras The Blind)MELEE WEAPON: Halberd of Desolation (BT - High Warlord Naj'Entus)
RANGED WEAPON: Black Bow of The Betrayer (BT - Illidan Stormrage)
ZBYTEK: Opět stejný problém jako u BM a to je hit rating v
T6kách. Tady nám samozřejmě odpadá možnost výběru ramen, protože ty z
Hyjalu jsou pro MM naprosto k hovnu
. 4xT6 + leather head z Illidana, abychom capnuli hit rating na 142.
SURVIVALNECK: Telonicus Pendant of Mayhem (TK - Kael'Thas - Qitem)
BACK: Thalassian Wildercloak (TK - Kael'Thas)
WRIST: Bracers of The Pathfinder (Hyjal Summit - Rage Winterchill)
WAIST: Don Alejandro's Money Belt - LEATHER (Hyjal Summit - Anetheron)
BOOTS: Quickstrider's Moccasins (Hyjal Summit - Anetheron)
TRINKET 1: Tsunami Talisman (SSC - Leotheras The Blind)
TRINKET 2: Berserker's Call (ZA - Zul'Jin)
další možný trinket je Madness of The Betrayer (BT - Illidari Council)MELEE WEAPON: Halberd of Desolation (BT - High Warlord Naj'Entus)
RANGED WEAPON: Legionkiller (BT - Supremus)
ZBYTEK: U surv huntera nám hit zas až takový problém s polearmkou dělat nebude.
Pokud ano, doporučuji vyměnit neck nebo pásek za ty, co jsou u MM,
popřípadě kombinovat trinkety Tsunami Talisman a Madness.
Starosti jsem si dělal hlavně s lukem. Agilita, kterou ztratíme při přechodu z
dual wieldu Blade of Infamy (Hyjal Summit - Anetheron) na polearm z BT,
se může hodit. Navíc luky z T6 instancí nejsou žádné terno, tudíž bych s
přimhouřenýma očima volil kuši.
Opět jsou tu nutné 4xT6. Ovšem tentokrát si ponecháme kalhoty z Hyjalu, jejichž staty převyšují leather head z Illidana.
6) ROTACEZačneme tím, co je to rotace. Rotace znamená nějaký určitý cyklus střel, který
neustále opakujeme. Po hunterovi se chce hlavně DPS. Čím lépe zvládáte
svou rotaci, tím více máte DPS. Tím, že střílíte všechno hned na
cooldown a do toho pálíte Steady jak to jen jde si snižujete DPS (pokud
nemáte 4xT6). Takže začneme nejzákladnější rotací.
1:1 aneb rotace Steady - Auto. - opraveno 17.4.
- nejčastěji používaná rotace BM hunterů- v základu má BM hunter Auto Shot CD 2,17s (bez haste) s tím, že cast steady shotu mu trvá cca 1,3s.
- Takže trochu počtů.
Autoshot - (začátek rotace) Steady (cast 1,3) - "haste mezera" - 2,17 Autoshot (konec rotace) DPS z toho plynoucí - Steady hit cca 800, autoshot hit cca 1000. = 1800:2,17 = 829,49
- DPS s critem - Steady crit cca 2600, autoshot crit cca 2900 = 5500/2,17 = 2534,56dps
- odhadované DPS dejme tomu na Brutallusovi
- 6minut enrage -> 165 rotací, crit buffed 40% -
tuhle část můžete přeskočit; 165x2 = počet střel = 330; průměrný crit vezmeme 2200; 40% crit = critne 132 attacků; průměrný hit vezmeme 850; 132x2200 + 198x850 = 458700dmg; 458700:360 = 1274,5dps + pet dps (cca 850 full buff) = 2124dps- hlavní faktor ovlivňující 1:1 rotace je HASTE
- HASTE nám sníží cast Steady Shotu a CD Autoshotu - tzn. zmenší "haste mezeru" v rotaci; samozřejmě, že s hastem se nám o něco málo sníží crit a AP, takže zkusím opět svou IMBA kalkulačku
- snížíme hastem AS CD na 1,8 = 200rotací za 360s; crit buffed 37%; průměrný hit 800, průměrný crit 2050
-
200x2x0,37=148 critů; 252x800 + 148x2100 = 505000:360 = 1402dps + pet dps cca 800=
2202dps VOILA!
- DOTEĎ SE NEPOČÍTALO SE 4XT6 BONUSEM!!!- budeme se držet HASTE
- 2300 průměrný crit; průměrný hit 900
- teď budeme počítat i s FEROCIOUS INSPIRATION; nevím jak moc často crituje pet takže dáme uptime 70%
-
148x2300 + 252x900 = 567200dmg; FI - 70%=397040 x 1,03 = 408951 +
(567200-397040) = 579111:360=1608dps + 800pet dps= 2408dpsfull rotace- principem této rotace je, že vaší hlavní dmg abilitou přestává být auto shot, ale
začíná jí být steady shot
- tahle rotace má tu výhodu, že CD autoshotu si nemusíte tak pečlivě hlídat a nějaký posun o sekundu vám na dmgi neubere
- nevýhodou této rotace je náročnost na manu
- rotace je prakticky stejná jako 3:2 -
steady - multi - auto - steady
- serpent - auto - steady - arcane - auto- o dmgi této rotace by se dalo polemizovat
, myslím si ale, že má srovnatelný dmg s 1:1 a o mnoho vyšší dmg než 3:2
- nutné je říct, že autoshoty vám v této rotaci vyletí až po nějakých +-3s
1:1.S
rotace- vyplácí se pro huntry, kteří nemají haste a chtějí rotovat 1:1
- princip rotace je 1:1 s tím, že po steady hodíte nějakou specialku
- víc na obrázku dole
DPS těchto rotací si můžete sami spočítat pomocí kalkulačky . Návod jsem vám dal u 1:1.Obecné plky k rotacím- Serpent Sting NENÍ k hovnu - když ho dokážete držet na targetu pořád, je to pro vás +100dps (pro mm, který si ho vytalentuje ještě víc)
- obecně nejpoužívanější rotace je 1:1 - skvělý dmg a nenáročná na manu
- Hunter's mark a stingy nahazujte vždy jen pokud máte volné místo mezi specialkou a auto shotem
Krásné malované
rotaceBM 1:1 haste rotace
BM/MM/Surv 1:1.5 rotace- růžově ARCANE SHOT, oranžově KILL COMMAND, červeně MULTI SHOT
7) PojmyDPS - damage per second tzn. poškození udělené za vteřinu
DPM - damage per mana - každý hunter musí vědět jak dlouho může vydržet s
hawk aspectem, kdy přepnout na viper, jak dlouho vydrží s manou, jakou
rotaci si může dovolit - to vše závisí na délce fightu a na tom závisí
DPM - jakmile skončíte s manou, skončíte s DPS
Cooldown/CD - čas mezi vycastěním určité ability - tzn. Arcane shot CD = 6s, každý chápe
Global Cooldown/GCD - čas mezi vycastěním JAKÉKOLIV ability; za každých okolností 1,5s
Ability - abilitou označujeme jakoukoliv "střelu", která udílí žlutý dmg - tzn.
vše kromě autoshotu
samozřejmě byste měli znát názvy svých abilit, když vám někde řeknu "hoď na bosse scorpid", tak nebudete čumět jak husa do flašky, ale střelíte do bosse Scorpid Sting Chyby hunterůAIMED SHOT
- Aimed Shot se nestřílí, protože:
1. resetuje Auto Shot - což znamená, že autoshot neudělí dmg poté, co docastíte aimed
2. za dobu, kterou castíte Aimed, můžete mít vycastěnu jednu full 1.1.S rotaci
ROTACE
1.S.1- což znamená přehozené pořadí 1:1.S - střelíte AUTO SHOT - ARCANE SHOT - STEADY SHOT
- proč tedy ne:
Jakmile vystřelíte Arcane, začne se odpočítávat GCD 1,5s, během kterého NELZE ZAČÍT CASTIT Steady shot - tudíž musíte Steady vycastit až PO GCD - což vám prodlužuje rotaci na nějakých 2,8s
- pokud se držíte správné rotace - tzn. začnete STEADY SHOTEM (castíte steady 1,3s a PŘITOM vám odbíhá GCD) - mezera 0,2s - konec GCD - ARCANE SHOT - AUTO SHOT (který se VYSTŘELÍ v GCD) - správně - rotace trvá cca 2,2s pokud počítáme s BM talenty a latencí
STŘÍLENÍ STEADY MOC BRZO- aneb
Heavy Steady rotace
- je to chyba hlavně pokud nemáte 4xT6
- jakmile máte 4xT6 - dmg STEADY a AUTO se prakticky srovnává, takže si můžete dovolit castit 2xSTEADY na jednu AUTO
9) MakraCo to jsou makra?Makro je užitečná funkce, která vám dovolí nastavit používání více abilit na jedno tlačítko. Pomocí makra můžete celou rotaci mít na jedné klávese
Problémem maker je, že na mystiqu prostě nejedou
. Na mystiqu potřebujete mystiq makra, která na huntera nejsou 100% funkční, tudíž rotaci musíte držet pokaždé sami.
Makro které bych doporučil by bylo rozhodně na steady shot do 1:1 rotace.
/cast Steady Shot
/cast [target=pettarget,exists] kill command